משגוחי בידוד לזינה צפה

לשם מה זינה צפה?

  1. רציפות האספקה: כדי למנוע השבתת מתקן או מכשור חשוב בזמן קצר לגוף מאורק!

בזינה צפה מותר ע"פ החוק, להסתפק בעת תקלת בידוד, בהתראה בלבד בלא ניתוק- בניגוד לזינה מוארקת בה חייבים לנתק מיידית כל מעגל פגום.

  1. להגנה מוגברת בפני חישמול במקומות בהם רמת הסיכון גבוהה !
  2. מניעת פעולות שגויות ע"י בקר או מערכות פיקוד כתוצאה מזליגות.

בזינה מוארקת עלול זרם זליגה לגרום ל-input שגוי בכניסה לבקר או לממסר רגיש, דבר העלול לגרום נזק כלכלי ובמקרי קיצון לפגיעה בנפש.

בזינה צפה, לעומת זאת, אין זרם זליגה ומערכות פיקוד ובקרה מתפקדות בה בצורה אמינה ובטוחה יותר לאורך זמן

  1. בטיחות בעבודה במיתקן ארעי – אין צורך לנעוץ אלקטרודה לעומק רב!

ההגנה בפני חישמול, מושגת בזינה צפה, בלא שיש חשיבות להתנגדות נמוכה של ההארקה או צורך במוט הארקה, בניגוד לזינה מוארקת בה מחייב החוק אלקטרודה בהתנגדות נמוכה מ 5Ω. וחסכון כשמוט ההארקה נעוץ בקרקע כראוי, לרוב לא ניתן עוד לחלצו.

מהי זינה צפה ??

בזינה צפה אין גישור בין הזינה להארקה לכן אין בה לולאת תקלה ואין זרמי זליגה בתקלת בידוד, לא יזרום זרם המהווה סיכון ואמצעי ההגנה "המקובלים" לא ינתקו את המיתקן באופן פתאומי, בלתי מבוקר.

בשיטה בלתי מוארקת זו (זינה צפה) חובה להתקין משגוח בידוד* (איזומטר) שיתריע כאשר רמת הבידוד תרד מתחת לנדרש, ויש להקפיד לחבר להארקה את כל הגופים המתכתיים של הציוד והמקור. את הפגם יש לתקן במועד הנוח הקרוב.

*לחץ כאן לצפיה והורדת קטלוג משגוחי בידוד

בזינה צפה ימשיך המכשור לפעול ברצף גם כאשר אל-פסק ישבות בשל תקלת בידוד.

במקרים רבים ניתן לאתר את מיקום הפגם ואף לתקנו מבלי להשבית את המתקן או לשבש את פעולתו הרציפה.

לכן….

כאשר שיקול כלכלי, בטיחותי או ביטחוני מחייב שמיתקן או מכשור ימשיך לתפקד ברצף ללא הפסקה, במתקן עם סכנה מוגברת לחישמול, במתקנים ניידים וארעיים וכשחשוב שבקר או מערכת פיקוד יתפקדו בצורה אמינה ללא שיבוש הפתרון היחיד – טכני וחוקי לעבוד בזינה צפה עם משגוח בידוד והתראה.

משגוחי בידוד לזינה צפה נועד לבקר באופן רציף את התנגדות הבידוד של מתקן ולהתריע במידה וההתנגדות הבידוד ירדה מתחת לסף ההתראה (שהוגדר). המשגוחים מיועדים לבקרת הבידוד במתח ישר ו/או במתח חילופין חד מופעי ותלת מופעי . משגוחי בידוד מוצעים למתחים עד 15.5 קילוולט, בתדר עד 460Hz ולקיבוליות בין הזינה להארקה עד 4000µF. ניתן למדוד את הבידוד גם במיתקן מופסק.

משגוח ייחודי נועד לבקר את הבידוד של מנוע העובד בזינה מוארקת או צפה בזמן שאינו פועל .

במשגוחי הבידוד של חברת BENDER  2 ספי התראה – להתראה מקדימה ולהתראה ראשית. את מרבית משגוחי הבידוד ניתן לרכוש עם הקשחה לעבודה בטמפרטורה גבוהה, לעמידה ברעידות ובלחות (עד 95%).

רוב משגוחי הבידוד של BENDER מותאמים לעבודה עם פרוטוקולי תקשורת שונים.

בעזרת משגוחי הבידוד הכוללים מחולל אותות ניתן לאתר, בשילוב מפענח מתאים, את מקום תקלת הבידוד ללא הפרעה לפעולתו הסדירה של המתקן.

משגוחי הבידוד השכיחים קיימים לרוב במלאי שלנו בארץ

חברת BENDER מפתחת כל הזמן את משגוחי הבידוד ליישומים חדשים ולטכנולוגיה העדכנית ביותר והעומדים בתקנים האירופאיים והאמריקאיים המחמירים ביותר.

לחץ כאן לצפיה והורדת קטלוג משגוחי בידוד

חברת לוונשטיין טכנולוגיות מציעה פתרונות רבים בתחום זינה צפה ומשגוחי בידוד לזינה צפה

לפרטים נוספים, פנו אלינו במייל info@l-tech.co.il   או בטלפון 073-8020800